تحول در زنده گی

  • Home
  • تحول در زنده گی

تحول در زنده گی آموزشی

10/03/2022
12/04/2021
02/03/2021
28/01/2021

هفت را هکار برای مثبت اندیش بودن در زندگی
#عامیانه
قسمتی از متن مقاله........
من دوستانی دارم که خیلی خوش بر خورد و شاد هستند و هر زمانی که نزد آن ها میروم لذت می برم این دوستان من همه شان محصل دانشگاه هستند. خلصه کلام از هر روش مثبت که به کسی ضرر نداشته باشد برای خوش نگهداشتن خود استفاده می نمایند. شعر جنگی،آواز خوانی،رقص های عجیب غریب گاهی وقتا از خلاقیت در نوع حرکات رقص شان تعجب می کنم این حرکت از کجا شد......البته خوش بر خورد هستند!
با تو جه به شرایط زمانی آنچه که من به عنوان یک دانشجوی رشته جامعه شناسی می بینم رو حیه دادن به مردم که هر روز خود را با یک اتفاق نا خوش آیند شرو ع می کنند بزرگترین کمک است. افرادی زیادی از شبکه های مجازی استفاده می نمایند به خصوص فیسبوک در کشور عزیز ما افغا نستان . شبکه های اجتماعی درست است که کمک کننده هستند ولی در صورتی که استفاده درست از آن صورت بگیرد.در غیر آن فقت هدر دادن زمان و بیهوده به دیگران مزاحمت کردن بیش نسیت عده در استفاده از فیسبوک افراط می کنند.
از آنجای که شبکه های اجتماعی میتوانند سمت دهنده و جدان جمعی در میان مردم باشد وبا تو جه به وضعیت نامطلوب امنیتی و سطح بلند تبلیغات از ین شبکه ها افرادی زیادی دچار انواع بیماری های روحی روانی شده اند. پس کوشش نمایم به جای پوست های بیهوده و بی مورد از فیسبوک استفاده درست نمایم .
من در این مقاله هفت راه کار برای مثبت بودن را ارایه نموده ام و ایمان دارم اگر این هفت را هکار رعایت شود ما همیشه مثبت خواهیم بود.البته این مقاله به صورت کامل در فیسبوک نشر نمی شود چون بنا بر محدودیت فضای متنی در ایجاد پوست در فیسبوک نمی توان جدول های تمرینی را نیز به اشتراک گذاشت. به همین دلیل من مقاله را به صورت کامل همراه با جدول ها ی تمرین در کانال تلگرامی و یا هم وتسپ در اختیار شما عزیزان قرار خواهم داد.... پیشنهاد می نمایم تا به آخر این مقاله را بخوانید پشیمان نخواهید شد!
اگر اشتباه تایپی و جود داشت....ببخشید...

مثبت اندیشی
حالت ویا زمان حضور در زمان حال است این که از زنده گی و از کاری که انجام مید هیم لذت ببریم وبه ادامه زنده گی امید وار باشیم همه را دوست داشته باشیم و برای همه آرزوی خوبی داشته باشیم.هفت راهکار ارایه شده در این مقاله کاملن راهبردی بوده و میتواند شمارا به یک فرد مثبت اندیش تبدیل نماید.
1-تو جه به نقات مثبت خود
در زنده گی همه انسان ها با توجه به کارکه انجام میدهند نتایج حاصل از کارشان یا مثبت است ویا هم منفی افرادی که دوست دارند شادتر ،مهربان تر ،دوست داشتنی تر باشند تو جه خود را به سمت و جو هات مثبت خود می داشته باشند.و مسولیت پذیر هستند همیشه درتلاش هستند که کار های بهتر انجام دهند. تا مو فقیت بیشتر بدست آورند به زنده گی خود به نگرش مثبت می نگرند و همیشه در انتظار یک نتیجه مطلوب و دلخواه خود هستند. به همین دلیل شاد تر ، جوان تر،بشاش تر و با انگیزه تر هستند و این نوع نگاه همیشه آنها را در زنده گی مثبت نگهمیدارد. چون به جای تمرکز به نقات منفی خود بیشتر به نکات مثبت خود تمرکز دارند............. ادامه...
2- تکرار عبارات تاکیدی مثبت ( روزانه)
یکی دیگر از ترفند های مهم و خوب دیگر برای این که بتوانیم مثبت باشیم تکرار روزانه عبارات تاکیدی مثبت است.
انسان بیشتر از هر چیز و هر کس دیگر از کلمات و جملات که خود بیان میدارد انرژی بیشتر می گیرد.زمانی که ما به خود تلقین می نمایم که من فرد قدرت مند،سالم،زیبا،خلاق،جذاب و قابل احترام هستم در و جود خود نیروی از ایمان و اعتماد بنفس را به نمایش خواهیم گذاشت.
و در تمام کار های که انجام میدهیم با انگیزه پر شور شوق خواهیم بود بنا بر این زمانی به خود این گونه نگاه داشته باشیم مثبت خوش خلق خواهیم بود.
نمونه از این جملات.
1) من عالی هستم
2) من شاد هستم
3) من سلامت هستم
4) من دارای نیروی خلاقیت هستم من همه را دوست دارم و همه من را دوست دارند
5) من دریک مسیر عالی و درست قرار دارم
6) من خلاق و جذاب هستم
7) من بهترین انسان از جنس خودم هستم
من انسان دارای شور شوق مثبت در انجام کار های خود هستم....................................................ادامه...

تکرار این گونه کلمات جادو خواهد کرد کافی است این کار را برای چند روز به گونه منظم با خود تکرار کنید.
3- با برنامه بودن
راهکار دیگر برای این که فکر مثبت داشته باشیم داشتن برنامه و پلان است . همین که شما نقشه روز خود را داشته باشید شما خوش بخت تر احساس می نماید خود را . ازاین که نفهمید روز خود را چگونه سپری کرده اید.
پیشنهاد می نمایم یک برنامه برای خود داشته باشید زیرا اگر برنامه داشته باشید در آخر روز میتوانید ببینید که در طول روز که گذشت چه عمل را انجام داده اید. و کاری انجام نشده دلیل آن چه بوده یعنی داشتن برنامه روزانه باعث میشود شما خود آگاهی تان تقویت شده و بفهمید زنده گی تان را چگونه سپری می کنید. چقدر زمان را برای انجام کار های ارزشمند سپری کرده اید و چقدر زمان خود را در انجام امورات بیهوده که هیچ فایده برای شما نداشته به جز این که زمان خود را بی فایده هدر داده اید.
برای این که بتوان از بیهوده سپری شدن زمان خود جلو گیری نمود باید در طول روز بابر نامه عمل نمود ویک نظم داشت.چون زمانی که شما با برنامه هستید میتوانید خود را طول ترازو کنیدچقدر موفق بوده اید در انجام امورات روز مره خود و همین که بر جریان زنده گی و انجام اعمال که انجام میدهید آگاهی داشته باشید ذهن شما به صورت نا خود آگاه مثبت است....................
4-تجسم ویا هم انجام مدتیشن
به نظر من بهترین راه که بتوانیم خود را در یک حالت مثبت و آرام قرار دهیم و از تمام دغدغه های روز مره رها شویم انجام تمرینات مدتیشن است. زمانی که ذهن ما آرام باشد بدون شک قوه خلاقیت، تمرکزوهمچنان از خودمیزان بالای از کار آی نشان خواهیم داد.
کافیست زمانی را درطول روز به خود اختصاص بدهیم تا بتوانیم از آگاهی خود بر خود لذت ببریم آنجا است که خود را بیشتر دوست خواهیم داشت با خود مهربان خواهیم بود و اتفاقات مثبت و نیکو برای ما رخ خواهند داد و دلیل خوبی برای زنده گی کردن و لذت بردن از زنده گی خواهیم داشت.
انجام تمرینات مدتیشن میتواند مارا درحالت آلفا قرار داده و قوه تمرکز مارا بر روی مو ضوعات موثر و مثبت افزایش دهد.........................
5-شکر گزاری
شکرگزاری یکی از روش های نیکوی انسان های تاثیرگزارو نیکو سرشت است درتمام کتاب های مقدس آمده است که شکرگزاری باعث افزایش روزی میشود. شکرگزاری و احساس قدردانی داشتن به ما احساس با ارزش بودن میدهد اگر شما از تمام آنچه دراختیاردارید سپاس گزار باشید به شما بیشترداده خواهد شد.
احساس شما نسبت به خود تان،دوستان تان،خانواده تان،اشیا ویا هر چیزدیگر خوب خواهد بود.زمانی که شکر گزار باشید. تو جه شما به سوی اتفاقاتی در زنده گی جلب میشودکه از انجام آنها لذت می برید . که قبلن هیچ تمرکز و کنترول بر روی آن نداشتید تمام افراد اشیا همه چیز و همه کس برای شما قابل اهمیت و احترام میشود. و شما در یک مدار خوب قرا می گیرید و این بهترین روش برای مثبت نگهداشتن خود درزنده گی می باشد. پیشنهاد می نمایم به تمام آنچه در زنده گی دارید سپاس گزار باشید تا اتفاقات نیکو و مثبت را به خود جذب نماید...................
6-دوری از افراد منفی باف
ما در طول زنده گی خود با افراد زیادی رو برو میشویم عده از این افرا مثبت و عده دیگر آن منفی نگر هستند اگر ما بیشتر با افرادی که دارای رو حیه و رفتار منفی هستند در ارتباط باشیم بدون شک مانیز در مدت کوتاه تحت تاثیر آنها قرار خواهیم گرفت.
افرادی منفی باف نسبت به زنده گی همیشه بدبین هستند و نا امید به همین دلیل هم زود تر پیر شده ویا هم دچار افسرده گی و پوچی در زنده گی خود می شوند.اگر ما هم نیز با همچون انسان های در زنده گی خود در ارتباط باشیم بدون شک مانیز دچار این بد بینی خواهیم شد.
مثال معروفی است....
اگر با پنج داکتر دوست بودید داکتر ششم خود شما هستید و اگر با پنج معتاد دوست بودید معتاد ششم خودشما هستید.
حالا هم اگر شما بیشتر با افرادی منفی باف در زنده گی در ارتباط باشید بدون شک شما هم نیز دارای یک روحیه منفی باف خواهید بود و نسبت به آینده خود نا امید بوده و به امراض روحی روانی دچار خواهید شد. بنا بر این کوشش نماید که از افراد بدبین دوری نماید.............

7-هم نشینی با افراد خوش کلام و شرین زبان
دوستی و هم نشینی با افرادی خوش بر خورد و شرین سخن نیز میتواند به ما کمک نماید که یک فردی دارای روحیه مثبت باشیم.
دوستان واقعی برای ما لبخند را هدیه میدهند....من دوستان دارم که خیلی خوش بر خورد و شاد هستند و هر زمانی که نزد آن ها میروم لذت می برم این دوستان من همه شان محصل دانشگاه هستند. خلصه کلام از هر روش مثبت که به کسی ضرر نداشته باشد برای خوش نگهداشتن خود استفاده می نمایند. شعر جنگی،آواز خوانی،رقص های عجیب غریب گاهی وقتا از خلاقیت در نوع حرکات رقص شان تعجب می کنم این حرکت از کجا شد......البته خوش بر خورد هستند!
داشتن دوستان شاد و خوش برخورد به ما کمک می کند ماهم خوش بر خورد باشیم وشاد بنا بر این بیشتر زمان خود را با افراد خوشبین و شرین سخن سپری نماید و از دوستان یاوه گو دوری نماید. زیرا با هر کسی باشید شما هم مثل همان خواهید شد.
با ما نشینی ما شوی بادیگ نشنینی رو سیا شوی.
دوستان خوش بر خورد وصمیمی خود را شنا سای کرده و بیشتر زمان تفریح خود را همراه آنها سپری نماید.....
.......
امید وار هستم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
در صورتی مفید بودن این مقاله بادوستان تان به اشتراک بگزارید.
شاد ،خوشبخت،سلامت، ثروت مند باشید.

با احترام دوست و برادر شما
دولت الر حمن پهلوان زاده
دانشجوی رشته جامعه شناسی
مسؤل عمو می برنامه سخن پنج شنبه ها
مدیر مسؤل کتاب خانه شهید محمد ایاز نیازی
مدرس سخنرانی و فن بیان

کارگاه سه روزه‌ی فن بیانزمان: از شنبه ۸ قوس الی دوشنبه ۱۰ قوس، از ساعت ۱۰:۳۰_۱۲:۰۰ ظهرمکان: دفتر مرکزی راهیان سعادت، تال...
26/11/2020

کارگاه سه روزه‌ی فن بیان

زمان: از شنبه ۸ قوس الی دوشنبه ۱۰ قوس، از ساعت ۱۰:۳۰_۱۲:۰۰ ظهر
مکان: دفتر مرکزی راهیان سعادت، تالار کتابخانه‌‌ی شهید دکتر محمد ایاز نیازی
تماس: 0789313030

اشتراکِ علاقمندان آزاد است!

11/11/2020



● سخن این هفته: چگونه با افسردگی مبارزه نماییم؟
● سخنران: عبدالرحمن محمود - معاون عمومی راهیان سعادت
○ زمان: پنجشنبه، ۲۲ عقرب، از ساعت ۳:۳۰ الی ۵:۰۰ عصر
○ مکان: کابل، کوته سنگی، سرک اول، جوار ناحیه سوم، مقابل مسجد قصابا، دفتر
○ شماره تماس: 0789313030

▪اشتراک آزاد است.

28/09/2020
10/09/2020

#آینده تو از اعمال امروزت شکل می گیرد نه کار هایی که فردا خواهی کرد.

22/04/2020

وهرگز در مورد کاری نگو:
من فردا آن را انجام می دهم.
#خدا
#کهف23

21/04/2020

دولت الرحمن پهلوان زاده
وهمان طور که خدا به تو نیکی کرده،نیکی کن.

#خدا

#والقصص77

19/04/2020

اعتماد به خدای متعال.
بهای هرچیز گران بها ونردبانی به سوی بلندی هاست

19/04/2020

آنکه از خدا پر واکند،
خداوند راه نجات را به او نشان خواهد داد.
واز جایکه فکرش را نمی کند روزی میدهد.

08/04/2020
26/03/2020
26/03/2020
15/03/2020
27/02/2020
 #هدف🎯 #تجلا برگزار می نماید!🔴 هدف شما چیست؟🔴 چگونه هدف گزاری نمایم؟🔴 برای سال 99 چه هدف دارید؟🔴 آیا سال 98 را هدف مندان...
19/02/2020

#هدف🎯
#تجلا برگزار می نماید!
🔴 هدف شما چیست؟
🔴 چگونه هدف گزاری نمایم؟
🔴 برای سال 99 چه هدف دارید؟
🔴 آیا سال 98 را هدف مندانه به پایان رسانیدید؟
🔴 دوست دارید یک سال هدفمند داشته باشید؟
پس در سمینار هدف ثبت نام نماید.
_____________________________________
#نوت:سرتفکیت نیز داده میشود.
زمان :پنجشنبه۸حوت ۲الی۴بعد از ظهر
مکان: کوته سنگی ،کوچه عقب ناحیه سوم،دفتر تجلا
شماره تماس: 0731257092

09/02/2020


برنامه



🔵 مدت برنامه
✔ یک ماه
✔ هفته سه روز .
✔ روز های جفت وطاق.
🔵 تایم ها
✔ 9_10:30 قبل از ظهر
✔از 10:30_12 قبل از ظهر
✔1_2:30 بعد از ظهر
✔3_4:30 بعد از ظهر
_________
🔵 مقدار فیس دوره یک ماه 1000 افغانی
🔵 یک نیم ماه 1500 افغانی
_________
🔵 محتویات برنامه
✔فن بیان
✔فن سخنرانی
✔میز گرد
✔مصاحبه
_____________
🔵 تعداد شاگردان در هر صنف20 الی30 نفر
🔵 دادن چپتر های کمکی به شاگردان
________
🔵 نحوه بر گزاری.
✔هفته یک بار میز گرد.
✔همه روزه سخنرانی
✔30 دقیقه همه روزه دروس نظری
✔40%نظری
✔60%عملی
_________________________________
🔴 مدرس:
آدرس:شهرنو، چهارراهی طره باز خان، طوطاخیل پلازا منزل چهارم
شماره تماس:0786840888

16/01/2020

#چگونه با #انگیزه باشیم؟

31/12/2019

✅یک_دقیقه_مطالعه

سه داستان زیبای 3 ثانیه ای :

1⃣روزى روستاييان تصميم گرفتند براى بارش باران دعا كنند در روزيكه براى دعا جمع شدند تنها يك پسربچه با خود چتر داشت ،
👈این یعنی ایمان...

2⃣كودك يك ساله اى را تصور كنيد زمانيكه شما اورابه هوا پرت ميكنيد او ميخندد زيرا ميداند اورا خواهيد گرفت
👈اين يعنى اعتماد...

3⃣هر شب ما به رختخواب ميرويم ما هيچ اطمينانى نداريم كه فردا صبح زنده برمي خيزيم با اين حال هر شب ساعت را براى فرداكوك ميكنيم
👈 اين يعنى اميد...

✅برايتان "ایمان ، اعتماد و امید به خدا" را آرزو ميکنم ...

👇👇

29/11/2019

✅جول _اوستین:
تو بهترین دارایی خداوند هستی، به عشق تو کائنات را خلق کرد قدر خودت را بدان.

👇👇
Dawlat Rahman Pahlawanzada

در برزیل زندانی هستکه زندانیان با خواندن هر یک کتاب و نوشتن برداشت خود از کتاب4 روز از مدت زمان حبس خود را کم میکنند خیل...
22/10/2019

در برزیل زندانی هست
که زندانیان با خواندن هر یک کتاب و نوشتن برداشت خود از کتاب

4 روز از مدت زمان حبس خود را کم میکنند

خیلی از زندانیان با مطالعه کتاب در زندان عقاید و طرز فکرشان تغییر کرده است و بعد از آزادی به بزرگترین تاجران و سیاستمداران برزیل تبدیل شده اند

برای مطالب جالب علمی و آموزشی بر لینک تلگرام زیر کلیک کنید👇👇

Address


Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when تحول در زنده گی posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

  • Address
  • Alerts
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Event Planning Service?

Share