08/04/2024
Enguany, l’organització del festival volem que el Closcamoll sigui un espai que en puguin gaudir tots els nens i nenes. Per aquest motiu, en aquesta edició es començaran a dur a terme les primeres accions per facilitar l’accessibilitat a tot tipus de públic. 👥👇
♿ Adoptarem, per una banda, mesures d’accessibilitat física, garantint l’accessibilitat al recinte a les persones que van amb cadira de rodes així com la instal·lació d’una tarima a la zona de concerts per millorar la visibilitat d’aquests; també hi haurà un wc amb canviador inclusiu, i senyalitzarem els relleus i els canvis de terreny de tot el recinte del festival.
✍️ Tenint en compte l’accessibilitat cognitiva incorporarem pictogrames a tota la senyalització, plafons i cartells del festival, i es facilitarà a qui ho necessiti material d’anticipació amb sistema pictogràfic, a més de la creació d’un espai de calma.
👂Pel que fa a les necessitats d’accessibilitat auditiva, i gràcies al finançament per part de la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Tàrrega, els infants amb discapacitat o disminució auditiva podran gaudir dels dos concerts del matí gràcies a l’ús de bucles magnètics, que fan arribar el so directament a l’implant coclear o l’audiòfon (amb posició T) de la persona eliminant el soroll ambient, i de motxilles vibratòries.
➡️ L’objectiu del Closcamoll és que sigui un festival adaptat a totes les persones, especialment a tots els nens i nenes.